Ada 7 jenis orang yang akan kita jumpa (7W)

Dalam bisnes kita akan jumpa ramai orang dan macam macam ragam. Ada 7 jenis orang yang akan kita jumpa (7W) :

💫 SOME WILL

Dia akan datang sendiri.

💫 SOME WONT

Cakap macamana pun dia memang tak nak.

💫 SOME WISH

Selalunya orang yang rapat dengan kita. Dia akan wish bila kita berjaya.

💫 SOME WONDER

Orang yang keliru dan tak tau ape². Apa tu bisnes? Apa tu networking? apa tu dan apa ni.

💫 SOME WAIT

Orang yang tunggu dan lihat kejayaan kita baru dia nak ikut.

💫 SOME WORRY

Risau kena tipu dan tak yakin sebab sejarah silam menghantui hidup mereka.

💫 SO WHAT

Jawapan kita.. NEXT!

Berniaga bukan perkara mudah. Bukan setakat sebut…”aku dah berniaga” terus jadi kaya dan berjaya.

No ❌ No ❌ No ❌

Tak ada jalan mudah nak berjaya dalam bisnes. Orang kaya dan jutawan bukan ambil masa sebulan @ dua bulan @ 7 bulan nak jadi jutawan. Tapi makan masa lama bertahun usaha tanpa kenal erti putus asa tanpa fikirkan kekalahan.

Jangan ada sifat negatif dalam jiwa. Kalau nak berjaya jangan terikut minda orang lain yang merosakkan semangat kita.

💫 BUANG 3M

M = Malu

M = Malas

M = Mati akal (cepat putus asa)

Ubah dan disiplin diri kita 💪

 

Please follow and like us:
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*